«محورهای موضوعی» دومین جشنواره رادیویی پژواک کدام است؟

«محورهای موضوعی» دومین جشنواره رادیویی پژواک کدام است؟

«محورهای موضوعی» دومین جشنواره رادیویی پژواک کدام است؟

به گزارش ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره رادیویی پژواک: تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی و افزایش همبستگی ملی از اولویت های جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک است. برنامه سازان و علاقه مندان به شرکت در دومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک می توانند آثارشان با توجه به شرکت در بخش های مختلف در سایت جشنواره به آدرس www.pejvak.irib.ir  بارگزاری کنند.

 

یکی از بخش های جشنواره «بخش اصلی» که شامل محورهای موضوعی می شود، برنامه های تولید شده با یکی از محورهای موضوعی جشنواره در این بخش شرکت داده می شوند. در این بخش اصالت با موضوع است و ساختار مستند در آن مورد توجه نیست.

 

انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، استقبال و همبستگی ملی

 

در «بخش اصلی» برنامه سازان با یکی از محورهای موضوعی جشنواره می توانند در این بخش شرکت کنند. برنامه سازان با محور موضوعی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، استقبال و همبستگی ملی می توانند آثارشان را حداکثر در 30 دقیقه ارسال کنند.

 

جهاد تبیین و هدایت فرهنگی

 

از دیگر محورهای موضوعی بخش اصلی جشنواره«جهاد تبیین و هدایت فرهنگی» است که برنامه سازان می توانند حداکثر در 20 دقیقه آثارشان را ارسال کنند.، جهاد تبیین موضوعی است که در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است. هرجا موضوع درست تبیین شده ما موفق بودیم ولی هرجا که ضعیف بودیم نمی‌دانستیم یا درست تبیین نشده بود.

 

جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده

 

این روزها کاهش جمعیت به یکی از موضوعات جدی و شاید بحرانی تبدیل شده که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. «جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده» از دیگر محورهای موضوعی بخش اصلی دومین جشنواره ملی مستند رادیویی است.

 

محیط زیست

 

 «محیط زیست»؛ یکی دیگر از محورهای موضوعی بخش اصلی جشنواره است، مستندهای محیط زیستی می‌توانند نگرانی‌های انسان درباره مشکلات محیط زیست از آلودگی هوا تا گرم شدن کره زمین را به بهترین شکل به سمع مخاطبان برسانند.

 

شعار سال: تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین

 

از دیگر محورهای موضوعی بخش اصلی جشنواره «شعار سال: تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین» است. تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است، ضمن اینکه رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه و.. در گرو رونق و رواجِ اکسیری به نام تولید ملی است.

 

پاسداشت زبان فارسی

 

زبان فارسی نزد ما ایرانیان جایگاهی بس ارجمند و مقدس دارد، آخرین بخش از محورهای موضوعی «پاسداشت زبان فارسی» است، زبان فارسی میراث گران‌بهای نیاکان ماست که بخشی بزرگ از هویت و شخصیت ملی‌مان بدان بازشناخته می‌شود.

 

گفتنی است؛ ارسال و ثبت آثاری که در جشنواره های قبلی معاونت صدا شرکت کرده اند، در سامانه جشنواره مجاز نیست و در صورت ارسال از جشنواره حذف خواهند شد.

علاقه مندان به شرکت در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش های اصلی با محورهای موضوعی، بخش ساختاری، بخش برنامه های مستمر، بخش مردمی، بخش مستندنگاری و بخش ویژه می توانند تا دهم بهمن 1401 آثارشان را در سایت جشنواره به آدرس www.pejvak.irib.ir بارگزاری کنند.

 

پایان پیام/