فراخوان دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

فراخوان دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

فراخوان دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک از 19 تا 22 اردیبهشت 1402 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره در بخش‌های اصلی با محورهای موضوعی، بخش ساختاری، بخش برنامه‌های مستمر، بخش مردمی، بخش مستندنگاری و بخش ویژه می‌توانند تا اول بهمن 1401 آثارشان را در سایت جشنواره به آدرس  www.pejvak.irib.ir  بارگزاری کنند.

 

«بخش اصلی»

 

در «بخش اصلی» برنامه سازان با یکی از محورهای موضوعی جشنواره می توانند در این بخش شرکت کنند این موضوع ها شامل؛ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، استقبال و همبستگی ملی؛ جهاد تبیین و هدایت فرهنگی؛ جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده؛ محیط زیست؛ شعار سال: تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین و در آخر هم پاسداشت زبان فارسی.

 

«بخش ساختاری»

 

در «بخش ساختاری» آثار تولید شده از منظر ساختار مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، اما آثار باید محدوده محورهای موضوعی مستند محض، مستند بازسازی، مستند داستانی، مستند گزارشی، مستند چهره نگاری که شامل مستند پرتره و بیوگرافی و همچنین مینی فیچر تولید شده باشند.

 

«بخش برنامه های مستمر»

 

در «بخش برنامه های مستمر» برنامه سازان می توانند آثارشان را که در طول یکسال گذشته تولید و پخش شده ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد. این مستند ها شامل مستندهای نیمه بلند، مستند بلند و مجموعه مستند است.

 

«بخش مردمی»

 

مخاطبان و علاقه مندان می توانند در «بخش مردمی» شرکت کنند، در این بخش آثار تولید شده توسط علاقه مندان در دو بخش مستند گزارشی و مستند روایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

«بخش مستندنگاری»

 

اما در «بخش مستندنگاری» علاقه مندان می توانند یک موضوع در حداکثر 3000 کلمه برای یک مستند رادیویی به نگارش دربیاورند، پشتوانه پژوهشی این متون از اولویت های داوری خواهد بود.

 

«بخش ویژه»

 

در پایان در «بخش ویژه» آثار تولید شده بدون در نظر گرفتن ساختار با دو موضوع از جمله شهدای امنیت و حوادث تروریستی شاهچراغ و ایذه و... داوری خواهند شد.

 

پایان پیام/