افتخاری: اول بهمن، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره پژواک/ شرکت عموم مردم آزاد است

افتخاری: اول بهمن، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره پژواک/ شرکت عموم مردم آزاد است

افتخاری: اول بهمن، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره پژواک/ شرکت عموم مردم آزاد است

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه «حمیدرضا افتخاری»، دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی جشنواره، شرکت مخاطبان در جشنواره مستند رادیویی پژواک را آزاد دانست و گفت: شرکت عموم مردم در جشنواره رادیویی پژواک آزاد است، امسال از تمام علاقه مندان دعوت می کنیم در بخش مردمی با دو ساختار روایی و گزارش در جشنواره شرکت کنند و مستندهای 20 دقیقه ای تولید کنند.

 

سال گذشته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجهه بودیم

 

وی افزود: سال گذشته علارغم اینکه فراخوان ارسال آثار مخاطبان دیر اعلام شد، اما با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجهه بودیم. امسال هم پیش بینی شده در دومین جشنواره رادیویی پژواک آثار برگزیده منتخبین متناسب با سیاست های شبکه های رادیویی، از شبکه های رادیویی پخش شود. علاوه بر این ما رادیو اینترنتی مستند را از طریق اپلیکیشن ایران صدا راه اندازی کرده ایم.

 

تمرکز امسال ما بر بخش مردمی است

 

دبیر جشنواره پژواک خاطر نشان کرد: علاوه بر توجه به بخش حرفه ای، تمرکز امسال ما بر بخش مردمی است، امیدواریم آثار زیادی به دست ما برسد. مخاطبان رادیو در تولید خیلی فعال هستند اگر چه مستند گونه سختی است، از پژوهش گرفته تا دسترسی به صدای شاهد کار را سخت تر می کند اما ما در بخش مردمی کار را سخت نکرده ایم فقط آثار در بخش روایی و گزارش ارسال شود.

 

برگزاری جشنواره پژواک در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما

 

افتخاری درباره تاریخ ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره گفت: جشنواره عملا از اول مهر با اعلام فراخوان کار خودش را آغاز کرده و مراسم اصلی روزهای 19، 20 و 21 اردیبهشت 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

 

 چهار ماه برای ارسال آثار فرصت داده شده بود

 

دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با یادآوری اول بهمن ماه به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار گفت: چهار ماه برای ارسال آثار فرصت داده شده بود، باید زمانی هم برای داوری آثار اختصاص داده شود، ‌به همین دلیل این مدت تمدید نخواهد شد.

 

وی در پایان یادآور شد: آثار را در دو بخش مردمی و حرفه‌ای دریافت می‌کنیم، علاقمندان می توانند با مراجعه به www.pejvak.irib.ir  آثارشان را از بخش فراخوان ارسال کنند.

 

پایان پیام/