متین‌السادات فیروزی: مستند من،‌ صدای کودکان روستای مرزی را به گوش خیرین مدرسه‌ساز رساند

متین‌السادات فیروزی: مستند من،‌ صدای کودکان روستای مرزی را به گوش خیرین مدرسه‌ساز رساند

متین‌السادات فیروزی: مستند من،‌ صدای کودکان روستای مرزی را به گوش خیرین مدرسه‌ساز رساند

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌‍شود.

 

«متین‌السادات فیروزی» تهیه کننده برنامه‌های رادیو ایران که با تهیه مستند گزارشی «مرز خوشبختی» در جشنواره اول مستند پژواک شرکت کرد و برنامه برتر شناخته شد، در گفتگو با ستاد اطلاع‌رسانی دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک درباره مستندش گفت: «مرز خوشبختی در خصوص روستایی مرزی  در استان سیستان‌و‌بلوچستان است که اهالی این روستا فاقد مدرسه بودند اما توسط یک خیر مدرسه‌ساز، مدرسه‌ در این روستا ساخته و باعث ایجاد تحول در زندگی همه اهالی شد.

 

وی افزود: کودکان و نوجوانان این منطقه که تا پیش از این از تحصیل بازمانده بودند یا ناچار به ترک تحصیل می‌شدند، با ساخت این مدرسه کاملا زندگیشان تغییر کرد و شرایط تحصیل برایشان فراهم شد.

 

خیلی مطمئن نبودم که مستند من انتخاب شود و برنده جایزه‌ای هم شدم

 

فیروزی ادامه داد: سال گذشته که می‌خواستم برنامه را در جشنواره پژواک ارائه بدهم و در این جشنواره شرکت کنم، زمان کمی داشتم و مشغول تهیه ویژه‌برنامه‌های عید نوروز و تحویل سال هم بودم و به همین دلیل خیلی فرصت کم بودو مستندگزارشی را در زمان بسیار کمی آماده کردم و به جشنواره رساندم و به همین دلیل خیلی مطمئن نبودم که مستند من انتخاب شود و برنده جایزه‌ای هم شدم.

 

مستند من صدای روستای مرزنشین در یک استان محروم را منعکس می‌کرد

 

مستندساز و گزارشگر رادیو ایران بیان کرد: به هر حال با وجود فرصت و وقت کم برای تهیه این مستند، فکر می‌کردم موضوع، فضا و شرایط برنامه و صدای اهالی آن روستای مرزی می‌تواند به برنامه کمک کند. حتی زمانی که جایزه را بردم خیلی خوشحال شدم، اما دلیل اصلی خوشحالی من به خاطر این بود که این برنامه به نوعی صدای بچه‌ها و اهالی یک روستای مرزنشین در استان محروم سیستان‌وبلوچستان را منعکس می‌کرد و تقدیر از مستند بنده در واقع نشانه شنیده شدن صدای اهالی این روستا بود که این برای من باعث افتخار است.

 

حتما در دومین جشنواره پژواک شرکت خواهم کرد

 

برگزیده نخستین جشنواره پژواک با بیان اینکه حتما در دومین جشنواره پژواک هم شرکت خواهم کرد گفت: در برنامه‌های مستند، «سوژه برنامه مستند» نکته بسیار مهمی است. هم‌اکنون نیز سوژه‌ای در ذهنم وجود دارد که امیدوارم آن را تبدیل به برنامه‌ای مستند کنم، چون در جایگاه برنامه‌ساز رسالت، ماموریت و دغدغه‌ای  دارم که دوست دارم در راستای آن دغدغه حرکت کنم و امیدوارم موثر باشد.

 

تهیه کننده فعلی رادیو ایران درباره شروع فعالیتش در حوزه رسانه و رادیو می‌گوید: فعالیت کاری را از سال ۱۳۹۳ در رادیو جوان آغاز کردم. قبل از آن در دوره برنامه‌سازی باشگاه رادیویی جوان شرکت کردم و بعد از آن وارد رادیو جوان شدم و در اواخر سال ۱۳۹۳ فعالیتم را در رادیو ایران ادامه دادم. ابتدا کارم را با نویسندگی، دستیاری تهیه‌کننده، آیتم‌سازی و گزارشگری شروع کردم و در برنامه‌های تولیدی تهیه‌کننده بودم و بعد از دو سال وارد برنامه‌های زنده رادیویی شدم.

 

فیروزی ادامه می‌دهد: با برنامه «خانه و خانواده» یک هفته در میان به صورت زنده همراه شنوندگان رادیو ایران بودم و همچنان در این برنامه مشغول فعالیت هستم. علاوه بر این برنامه، یک هفته در میان نیز برنامه‌های «ایرانشهر» و «پلاک هشت»رادیو ایران را دارم و جمعه‌ها با برنامه «خاص باشید» در قالب مستند گزارشی، افتخار همراهی با شنوندگان را دارم که در این برنامه به معرفی کارآفرینان کشورمان می‌پردازیم.

 

جشنواره پژواک فرصتی را برای تبدیل وضعیت استخدامی برگزیدگان فراهم کرده است

 

برگزیده نخستین جشنواره پژواک در پایان گفت: جشنواره مستند پژواک برای ما فرصتی را به وجود آورده که تبدیل وضعیت استخدامی خوبی برای برگزیدگان صورت بگیرد. حتی با دوستان برنده و من تماس گرفتند و روند تبدیل وضعیت استخدامی در حال انجام است که ان‌شاءالله این کار تبدیل وضعیت به خوبی پیش برود.

 

پایان پیام/