افتخاری خبر داد: فراخوان ساخت مستند برای حوادث تروریستی اخیر کشور

افتخاری خبر داد: فراخوان ساخت مستند برای حوادث تروریستی اخیر کشور

افتخاری خبر داد: فراخوان ساخت مستند برای حوادث تروریستی اخیر کشور

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه،‌ حمیدرضا افتخاری دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک صبح امروز (دوشنبه پنجم دی) درگفتگو با شبکه خبر سیما، ایده اصلی جشنواره را از سوی معاون صدا دانست و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، احیای ساختار مستند در برنامه‌های رادیویی است.

 

وی افزود: در بخش حرفه‌ای دو قسمت داریم. یک بخش موضوعی است که در واقع بخش اصلی است و می‌تواند فارغ از ساختار تولید شود. در این بخش شش موضوع «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «جهاد تبیین و هدایت فرهنگی»، «جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده»، «محیط زیست»، «شعار سال» و «پاسداشت زبان فارسی» بخش موضوعی است.

 

افتخاری با اشاره به اینکه برنامه‌سازان صداوسیما فقط در بخش حرفه‌ای می‌توانند شرکت کنند گفت: در بخش ساختاری برنامه‌سازان می‌توانند در شش بخش مستند نمایشی‌(داستانی)، مستند روایی، مستند گزارشی، مستند محض، مستند چهره‌نگاری و مينی‌فيچر (MiniFeature) که برنامه‌سازان حرفه‌ای می‌توانند شرکت کنند ولی باید موضوع آن‌ها هم در قالب همان شش موضوع بخش اصلی باشد.

 

دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک تصریح کرد: فراخوان برای حضور در جشنواره، اوایل مهر ماه امسال اعلام شد ولی متاسفانه با توجه به شرایطی که در کشور بوجود آمد، تصمیم گرفته شد بخش ویژه‌ای را به جشنواره اضافه و راه‌اندازی کنیم که این دو بخش با موضوع «شهدای مدافع امنیت» و «حوادث تروریستی اخیر» مثل حادثه ایذه و حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) و.... هستند که هم مردم عادی و هم برنامه‌‍سازان حرفه‌ای می‌توانند در این دو بخش به ساخت مستند بپردازند و برای ما از طریق سایت www.pejvak.irirb.ir آثارشان را ارسال کنند.

 

پایان پیام/