آقازاده: نهضت مستندسازی در رادیو به راه افتاده است

آقازاده: نهضت مستندسازی در رادیو به راه افتاده است

آقازاده: نهضت مستندسازی در رادیو به راه افتاده است

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک؛ رقیه آقازاده تهیه کننده مستند «داستان زندگی من» از رادیو ورزش بانوان که به عنوان نامزد دریافت جایزه در بخش مستمر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک شناخته شده، درباره مستندش گفت: «داستان زندگی من» بر مبنای پژوهش و مصاحبه است و بیشترین زمان صرف مصاحبه با ورزشکار شده است.

 

وی که در نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با اثر «مام و مدال» توانسته بود به عنوان برگزیده انتخاب شود، افزود: من سه مستند تهیه کرده بودم که به مراحل بالاتر راه یافت و با توجه به اشتغال در رادیو ورزش، هر سه در حوزه ورزش بوده و موضوعات کاملا متفاوتی داشتند. «حقایق گمشده» در زمینه جهاد تبیین بود. تیم ملی فوتبال ایران مورد هجمه بسیاری از کشورها قرار گرفت و در این مستند مقایسه شده که کشورهای اروپایی و آمریکایی علیرغم زیر پا گذاشتن حقوق بشر اجازه نداده اند  تیم‌های ورزشی درگیر مسائل سياسی شوند. مستند «حقایق گمشده » شش ماه زمان برده چون سال گذشته در خصوص قتل ادواردو آنیلی مدیر باشگاه یوونتوس تحقیق کرده بودم امسال در زمان برگزاری جام جهانی تحقیقات را ادامه دادم که منجر به ساخت این مستند شد.

 

آقازاده با بیان اینکه خيلی خوشحالم که مستندهای من دیده شد، ادامه داد: مخصوصا اینکه یکی از آثار در بخش مستمر و روتین بوده یعنی از برنامه های در حال پخش از رسانه برداشته شده و امتیاز های لازم را  کسب کرده بود. ایده های زیادی برای مستند سازی دارم که نیازمند فراغ بال و آزادی ذهن است چرا که نیازمند پژوهش و توجه به جنبه های هنری آن است.

 

این مستند ساز جوان رادیو با اشاره به اینکه مستند «داستان زندگی من» در بخش مستمر به زندگی یکی از بانوان ورزشکار می پردازد تصریح کرد: به نظرم نهضت مستند سازی در رادیو به راه افتاده و فقط نیازمند حمایت مدیران است که مستندسازان حمایت کافی داشته باشند و تمام مشکلات را خودشان مرتفع نکنند. ممکن است پشت سد مشکلات گیر کرده و عطای مستند را به لقایش ببخشند.

 

اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، ۱۸ اردیبهشت در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره، احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند در برنامه‌های رادیویی و آموزش و بازآموزی مهارت‌های مستندسازی رادیویی است.

پایان پیام/