مهتاب رستمی: کیفیت آثار به نسبت سال گذشته بسیار متفاوت است

مهتاب رستمی: کیفیت آثار به نسبت سال گذشته بسیار متفاوت است

مهتاب رستمی: کیفیت آثار به نسبت سال گذشته بسیار متفاوت است

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه مهتاب رستمی داور دومین جشنواره رادیویی پژواک در بخش جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد درباره ارزیابی از آثار ارسالی گفت: کیفیت آثار به نسبت سال گذشته بسیار متفاوت است و قابل قیاس با دوره اول جشنواره نیست.

 

وی در پاسخ به این پرسش که شما در امتیاز دهی آثار به چه ملاک هایی توجه می کنید؟ افزود: قطعا ملاک های داوری ذکر شده از سوی جشنواره را مد نظر دارم؛ پژوهش محور بودن آثار، ژرف‌اندیشی و عمیق بودن نگاه به موضوع، وضوح و کیفیت شنیداری خوب، بدیع بودن اثر، کارآیی و رویکرد مناسب در پرداخت به سوژه، علاوه بر اینها خلاقیت در روایت گویی مستند ار ارزیابی آثار لحاظ می شود.

 

رستمی درباره اینکه آیا آثاری به دلیل ویژگی های ساختاری یا شنیداری هنوز در ذهن شما ماندگار شده باشد  به یاد دارید، افزود: تا این مرحله که حدود ۳۰ اثر را شنیده‌ام، بله چند مستند با توجه به نوع پرداخت و اثر گذاری با جزئیات را به خاطر دارم.

 

داور دومین دوره از جشنواره پژواک با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی بسیار در ارتقا و رشد آثار نقش داشته است، افزود: با توجه به اینکه ساخت مستند در رادیو جزو قالب های متداول تهیه کننده ها نبوده و نیست، برگزاری کلاس ها قطعا موثر بوده است.

 

گفتنی است،‌ اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، 18 اردیبهشت 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/