سعید معدن‌کن: پژوهش محور بودن، جذاب بودن مستند و بدیع بودن سوژه از جمله ملاک های داوری است.

سعید معدن‌کن: پژوهش محور بودن، جذاب بودن مستند و بدیع بودن سوژه از جمله ملاک های داوری است.

سعید معدن‌کن: پژوهش محور بودن، جذاب بودن مستند و بدیع بودن سوژه از جمله ملاک های داوری است.

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه «سعید معدن کن» داور بخش نهایی نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با اشاره به اینکه در برگزیده شدن آثار چه ملاک‌هایی مد نظر قرار گرفته شد؟ گفت: پژوهش محور بودن، جذاب بودن مستند و بدیع بودن سوژه از جمله ملاک های داوری است. علاوه بر اینها؛ کیفیت فنی خوب، داشتن خط روایی مناسب و توانایی انتقال پیام مورد نظر مستندساز به مخاطب از دیگر مواردی است که در برگزیدن شدن آثار مد نظر قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به دیگر مواردی که می‌تواند در داوری های ملاک ارزیابی قرار بگیرد، یادآور شد:  تناسب گونه درست مستند با سوژه و موضوع انتخابی، تکنیک ساخت، استفاده درست و مناسب از صوت و جلوه های صوتی از دیگر مواردی است که ملاک و ویژگی های ارزیابی در داوری هاست.

 

معدن‌کن با این اعتقاد که باید در برگزاری جشنواره ها اهداف مشخص و روشن باشد، افزود: با توجه به تجربیات شخصی خودم از جشنواره‌ها چه در دبیری‌ها و داوری‌ها؛ نکته مهم این است که باید اهداف جشنواره چه برای برنامه ریزان و چه برای شرکت کنندگان روشن و شفاف باشد.

 

داور این دوره از جشنواره رادیویی پژواک تاکید کرد: در صورتی که اهدف مشخص و شفاف باشد، در این صورت می توان با برنامه ریزی دقیق آن اهداف را به درستی محقق کرد. مثلا در این دوره(دومین دوره از برگزاری جشنواره مستند رادیویی پژواک) جدول منظم و مدون کارگاه های آموزشی برای معرفی همه اجزایی که در تولید یک مستند موثر وجود دارد، ترسیم شده است.

 

معدن کن با اشاره به برگزاری مدون و منظم کارگاه ها و کلاس های آموزشی مستندسازان اذعان داشت: تنوع در انتخاب مدرسین و عناوین مختلف کارگاه ها، می تواند کمک خوبی برای ارتقای دانش علاقه مندان و مخاطبان جشنواره  باشد.: در آخر باید یادآوری کرد که هدف اصلی و مشترک برنامه سازان و مدیران؛ ارتقاء کیفی برنامه ها و جلب رضایت مخاطب است. جشنواره ها محلی برای تعامل بیشتر با برنامه سازان دیگر شبکه ها، گروه های برنامه ساز، پیشکسوتان و استادان رادیو است.

 

پایان پیام/