بهنام احمدپور: نباید انتظار داشت همه افراد بتوانند در حوزه مستندسازی موفق عمل کنند

بهنام احمدپور:  نباید انتظار داشت همه افراد بتوانند در حوزه مستندسازی موفق عمل کنند

بهنام احمدپور: نباید انتظار داشت همه افراد بتوانند در حوزه مستندسازی موفق عمل کنند

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه «بهنام احمدپور» داور بخش نهایی جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با بیان توصیه‌هایی به علاقمندان مستندسازی خاطرنشان کرد: برنامه‌سازان رادیو از طریق حضور در کارگاه‌های برنامه‌سازی مستند، بازشنوایی آثار برجسته جشنواره‌های داخلی وخارجی و دیدن فیلم های مستند می توانند آثار خود را از لحاظ کیفی ارتقاء بخشند. علاوه بر اینها؛ برنامه سازان می توانند با تقویت دیدگاه انتقادی و تحلیلی بوسیله مطالعه و حضور نقادانه در جامعه و همچنین تولید و اصلاح مداوم آثار مستند، توانمندی های خود را در این زمینه بهبود بخشند. هر چند باید گفت که تولید آثار مستند واجد ویژگی هایی است که نباید انتظار داشت همه افراد بتوانند در این حوزه موفق عمل کنند.

 

وی درباره ارزیابی‌اش از نخستین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک گفت: در مجموع برگزاری دوره نخست جشنواره مستند و توجه به قالب برنامه‌سازی مستند که غالبا به دلیل دشواری تولید سهم ناچیزی درکنداکتور رادیو دارند را موفق ارزیابی می‌کنم. علاوه بر مستند، تمامی ژانر‌ها و قالب‌های برنامه‌سازی رادیو، می‌تواند مورد توجه قرار گیرند. هرچند به نظر می رسد می‌توان درکنار برنامه‌های مستند به سایر ‌قالب‌های برنامه ای که فراگیری بیشتری در جدول پخش شبکه های رادیویی دارند نیز توجه کرد. امیدوارم همه برنامه سازان موفق باشند.

 

گفتنی است،‌ اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، 18 اردیبهشت 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.