سعید معدن کن: انتظار هیات داوران دریافت و شنیدن برنامه‌های کیفی‌تر و بهتری است

سعید معدن کن: انتظار هیات داوران دریافت و شنیدن برنامه‌های کیفی‌تر و بهتری است

سعید معدن کن: انتظار هیات داوران دریافت و شنیدن برنامه‌های کیفی‌تر و بهتری است

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه «سعید معدن کن» داور بخش نهایی نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در پاسخ به این پرسش که پیشکسوتان و افرادی که در حوزه های کاری‌شان با تجربه و مجرب هستند، چگونه می‌توانند به جوان ترها کمک کنند؟ گفت: در همه جای دنیا مرسوم است که در همه مشاغل، از افرادی همچون پیشکسوتان مجرب و استادان که زمانی کار کرده اند در دوره های انتقال تجربه و دانش استفاده شود. این امر می تواند در ارتقای تولیدات بویژه برنامه های مستند موثر باشد.

 

وی افزود: پیشکسوتان ظرایف کار و همچنین مضایق آن را می شناسند. خود جوانان هم باید علاقه مند باشند و به پیشکسوتان مراجعه کنند و باب گفتگو و ارتباط مستمر با پیشکسوتان را باز کنند، این امر باعث شکوفایی خواهد بود. انتقال سرمایه دانش و تجربه ای که آنها دارند جز برقراری ارتباط مستمر بین نسل‌های کاری اتفاق نمی‌افتد.

 

معدن‌کن در پاسخ به این پرسش که سطح این دوره از جشنواره را چگونه ارزیابی می‌ کنید، گفت: برای ارزیابی سطح جشنواره باید منتظر بود تا آثار کاملا به دست ما برسد؛ دوره اول برگزاری جشنواره به گونه ای دوره معرفی جشنواره بود و از این دوره باید منتظر بود تا جشنواره پله پله به بلوغ خودش نزدیک شود. انتظار هیات داوران دریافت و شنیدن برنامه های کیفی تر و بهتری است. مثلا در دوره گذشته برنامه های فراوانی به دست ما رسید که در گونه صحیح ارسال نشده بود مثلا برای مستند نمایشی ارسال شده بود، اما در واقع مستند نمایشی نبود. این نشان دهنده آن است که برنامه سازان یا ارسال کنندگان آثار شناخت دقیقی از گونه های مستندسازی نداشتند. در این دوره با توجه به برگزاری کارگاه های آموزشی توقع این است که ان شاء الله آسیبی که سال گذشته وجود داشت، امسال نباشد و برنامه های کیفی تری را بشنویم.

 

گفتنی است،‌ اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، 18 اردیبهشت 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/