وحید اسدی: استقبال دو چندان مستندسازان حرفه‌ای رادیو از جشنواره پژواک

وحید اسدی: استقبال دو چندان مستندسازان حرفه‌ای رادیو از جشنواره پژواک

وحید اسدی: استقبال دو چندان مستندسازان حرفه‌ای رادیو از جشنواره پژواک

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه «وحید اسدی» دبیر علمی دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با تاکید بر اینکه ارتقای مهارت‌های برنامه‌سازان رادیویی در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه بنده دبیر علمی جشنواره هستم و مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی هدفمند و مستمر به‌ منظور ارتقای مهارت‌های برنامه‌سازان رادیو را دارم، تمامی محتوای آموزشی برای استفاده همه مردم و علاقمند به ساخت مستند و تولید آثار مستند صداپایه از طریق درگاه‌های مجازی و اجتماعی جشنواره پژواک به نشانی pejvak.irib.ir و صفحات اجتماعی متنوع مرتبط در دسترس خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که استقبال برنامه‌سازان و بخش مردمی را چگونه ارزیابی می‌کنید افزود: به‌نظر می‌رسد جشنواره پژواک رفته‌رفته بیشتر بین مخاطبان شناخته می‌شود، به همین سبب اقبال علاقه‌مندان به ساخت اثر مستند صداپایه در مقایسه با دوره گذشته افزون‌تر شده است. در بین مستندسازان حرفه‌ای رادیو و مراکز استان نیز این روند دوچندان بوده است.

 

اسدی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان دبیر علمی دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک از لحاظ محتوایی یا موضوعی ارسال آثار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: با توجه به تنوع موضوعی جشنواره دوم با موضوع‌هایی نظیر محیط زیست، پاسداشت زبان فارسی، تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین، تقویت نهاد خانواده و استقلال و همبستگی ملی وانقلاب اسلامی، دفاع مقدس امکان ارسال در موضوع‌های مختلف برای مستندسازان فراهم شده است. با این وجود در بخش ویژه نیز موضوع‌های دیگری مبتنی بر رخدادهای مهم و روز کشور ارائه شده است.

 

 

گفتنی است،‌ اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، 18 اردیبهشت 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/