مهدی آذرمکان: 35 اثر در بخش «ویژه» به جشنواره پژواک رسیده است

مهدی آذرمکان: 35 اثر در بخش «ویژه» به جشنواره پژواک رسیده است

مهدی آذرمکان: 35 اثر در بخش «ویژه» به جشنواره پژواک رسیده است

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

 

در همین رابطه «مهدی آذرمکان» داور بخش ویژه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک گفت :در بخش ویژه که مختص به «شهدای امنیت » و همچنین «حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)» هست، حدود ۳۵ اثر به دستمان رسیده که به نظرم این تعداد در این حوزه اثر زیادی هست که به جشنواره ارسال شده و از این جهت که کیفیت آثار، خوب بوده به نظر می‌رسد مستندسازان با علاقه به دنبال سوژه‌هایی که در این حوزه بوده است، رفتند و از دید و نگاه خودشان و با مستندسازی که انجام دادند، مستندهای خوبی را تهیه کرده‌اند.

 

وی افزود: بخش «ویژه» برای هر جشنواره‌ای لازم است، به ویژه که متناسب با موضوعات روز و موضوعاتی که اتفاق می‌افتد باشد. در بخش «ویژه» جشنواره پژواک آثار خوبی ارسال شده و این به داشته‌های رادیو، برنامه‌سازان و مستندسازان کمک و جهت می‌دهد.

 

آذرمکان با بیان اینکه  که در حال داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره هستیم افزود: آثار نسبت به جشنواره سال گذشته خیلی قوی‌تر شده و جشنواره اول پژواک که برگزار شد، انگیزه مضاعفی برای مستند سازان داده که در حوزه‌هایی که جشنواره پژواک اعلام می‌کند، فعال‌تر باشد و مستندهای بهتری بسازند. چون بنده سال گذشته هم داور بودم، وقتی آثاری که به دومین جشنواره رسیده را با آثار سال قبل مقایسه می‌کنم ، انصافا آثاری که امسال رسیده از قوت بیشتری برخوردار است و قوی‌تر ست به طوری که خیلی از آثاری که الان هست خیلی امتیازها به هم نزدیک است و کارما را از این جهت مقداری دشوار کرده است.

 

داور بخش ویژه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک  با تاکید بر رعایت انصاف و امانت در داوری گفت: هیچ نشانه و اثری در این آثار وجود ندارد که این اثر متعلق به چه شخصی یا کدام شبکه تعلق دارد. داوران فقط آثار را می‌شنوند و به آن نمره می‌دهند و همین موجب می‌شود دیگر تمایلی وجود نداشته باشد برای اینکه یک شبکه ای را برتر بدانند و بخواهند امتیاز بیشتری را بدهند، یا شخصی را مستندساز بهتر بدانند و بخواهند به خاطر آن شخص امتیاز بیشتری بدهند. اگرچه  تمام داوران انصافا افرادی کاملا بی طرف هستند و حرفه‌ای داوری  می‌کنند اما با این حال برای اینکه هیچ شبهه‌ای باقی نماند، مسئولانی که آثار را در اختیار داوران قرار دادند سعی کردند که هیچ نشانه و ردپایی را از شبکه یا شخص سازنده در این آثار نداشته باشند.

 

گفتنی است،‌ اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، 18 اردیبهشت 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/