آغاز به کار دبیرخانه علمی سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

آغاز به کار دبیرخانه علمی سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

آغاز به کار دبیرخانه علمی سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

آغاز به‌کار کارگاه‌های سطح مقدماتی ساخت مستند رادیویی
دبیر علمی دومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی در حین برگزاری اولین کارگاه سطح مقدماتی ساخت مستند رادیویی گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های سطح مقدماتی به‌روز شدن سرمایه انسانی شبکه‌ها است.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، وحید اسدی دبیر علمی دومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با اعلام این خبر گفت: آموزش‌های ساخت مستند رادیویی در قالب کارگاه امسال کمی زودتر از دوره‌های قبلی جشنواره آغاز شده است.
اسدی ادامه داد: کارگاه‌های آموزش ساخت مستند رادیویی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برای همه کسانی که مستند‌سازی را دوست دارند برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: سطح اول آموزش‌های مستند‌سازی از روز دوشنبه نهم مرداد با برگزاری اولین جلسه با موضوع «نگارش طرح مستند رادیویی» با حضور دکتر سعید معدن‌کن آغاز شد و کسانی که تا به امروز مستند نساخته‌اند و تجربه مستند‌سازی را کسب نکرده‌اند، در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و مبانی و مراحل ساخت مستند رادیویی، نگارش طرح مستند، پژوهش در مستند و آشنایی با گونه‌های مختلف مستند رادیویی  را با حضور مدرسان این امر یاد می‌گیرند.
اسدی هدف از برگزاری سطح مقدماتی را سرمایه‌گذاری در شبکه‌ها دانست و افزود: با این مهم سرمایه انسانی شبکه‌ها به‌روز می‌شود و کسانی که در جشنواره‌های مختلف شرکت نکرده‌اند، در معرض رقابت و آموزش قرار می‌گیرند و بین دیگر مستند‌سازان می‌توانند خودشان را محک بزنند.
دبیر علمی دومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی تاکید کرد: در بخش دوم آموزش‌ها، حرفه ای‌ها و مستند‌سازانی که در دوره‌های گذشته شرکت کردند و آثارشان برگزیده شده می‌توانند تجربه کسب کنند. در این دوره آثار مستند‌سازان رادیویی نقد، بررسی و آسیب‌شناسی خواهد شد.
بررسی آثار مستند رادیویی سایر کشورها، انتقال تجارب مستند‌سازی، بیان تکنیک‌های فنی صدا‌برداری در محیط آموزشی از مهمترین اهداف این دوره‌های آموزشی است.
وی خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی مقدماتی در ماه‌های مرداد و شهریور و دوره پیشرفته در ماه‌های مهر، آبان تا اواسط آذر هر دوره در 11 جلسه مجزا برگزار می‌شود.
اسدی دکتر سعید معدن‌کن، دکتر زهرا صفائیان، دکتر مهدی آذری، دکتر بهروز رضوی‌نژاد، مهندس علی بیاگوی، مجید آئینه، فرشاد آذرنیا را از مدرسان سطح مقدماتی ذکر کرد و گفت: محل برگزاری کارگاه‌ها سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شهدای رادیو سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.
دبیر علمی دومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی با اشاره به فضایی که در وب‌سایت به وجود آمده، گفت: علاقمندان به ساخت مستند رادیویی می‌توانند از آموزش‌های آفلاینی که در سایت جشنواره مستند رادیویی پژواک به نشانی pejvakfestival.ir بارگذاری شده نهایت استفاده را ببرند.